Nog geen regen gezien :) :) :) - Reisverslag uit Unaí, Brazilië van fernanda cnossen - WaarBenJij.nu Nog geen regen gezien :) :) :) - Reisverslag uit Unaí, Brazilië van fernanda cnossen - WaarBenJij.nu

Nog geen regen gezien :) :) :)

Door: fernandacnossen

Blijf op de hoogte en volg fernanda

03 Juli 2012 | Brazilië, Unaí

jajaaaa, al meer dan een week hier, en nog geen regen te bekennen xD
dat betekend hier flink stof happen, haha... heb ik nog altijd liever dan regen!

oke, ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan elke dag, maar ik zal even de hoogtepunten proberen terug te halen in mijn gatenkaaskop.

woensdag of donderdag ben ik gaan wandelen met Débora in een poging om gezond te doen, zijn we nog geen 500m van huis als we overheerlijke manderijnen en sinnasappels ontdekten bij ons oude huisje :), jaja, die smaak vergeet je niet gauw, ze zijn nog steeds heerlijk pap en mam! thanks dat jullie die bomen ooit in de grond hebben gezet!
toen we uitgegeten waren zijn we emmers op gaan halen om maar gelijk een voorraad aan te schaffen en mee naar huis te nemen :)

vrijdag zijn erica en ik vroeg er uit gegaan om iemand te gaan helpen te verhuizen, maar we troffen niemand aan, dus we zijn maar gaan middageten bij de Globo, om daarna een bezoek te brengen aan Frederico.

Eerst maar een potje ligretto gespeeld,waar ik wel getalenteerd in blijk te zijn.. haha, een hele troost na mijn rampzalinge volleybal van zondag. Daarna zijn we naar beneden gegaan, waar een beekje en watervalletje zijn, en we zijn nog even langs een verlaten huis gegaan waar we niet meer troffen dan een halve wc-pot.

s´avonds zijn we naar de Globo gegaan, en heb ik daar caipirinha gehad :D, heeeeerlijk!!
daarna gepoold, waar ik ook niet echt in uitblonk, haha. we hebben meer dan 1 uur over een potje gedaan, en zo was het al gauw tijd om weer naar huis te gaan :P , toch was het een gezellige geslaagde avond!

zaterdag ben ik met Erica en frederico naar de barragem geweest, we zouden gaan lopen, maar kwamen tante Elly tegen en kregen een lift tot bijna de barragem zelf, en we kregen te horen waar de sleutel lag, dus we konden lekker gebruik maken van alle bootjes, stoelen, en zwembanden daar!

Erica en ik hebben al zwemmend de barragem overgestoken, om een waterval aan de andere kant te bezoeken, maar ik durfde niet zo goed heel dichtbij te komen want een boomstam in het water leek verdacht veek op een krokodil!
natuurlijk hebben we tot mijn grote vreugde ook ligretto gespeeld, en we hebben nog gevaart, en heerlijk gechilld in de hangmatten die ook aanwezig waren!

s´avonds zijn we weer naar de Globo geweest, wat weer erg gezellig was, en deze keer heb ik het poolen maar overgeslagen!

zondag zijn we na de kerkdienst naar Frederico gegaan om daar te gaan eten aangezien hij alleen thuis was, gelukkig kan Erica koken, dus we hebben heerlijk gegeten :)

rond 4 uur zijn we met de jongeren weer gaan volleyballen, en deze keer ging het al ietsie beter, maar agg, met een paar klunngels er bij wordt het spel alleen maar leuker! ik heb erg gelachen, want ik ben gelukkig niet de enige die de bal niet helemaal beheerst, whaha!

maandag wouden en erica en ik weer even naar de stad, maar we dachten dat we de bus gemist hadden, dus we kwamen op het idee om te gaan liften... nadat een paar autos gewoon doorreden gooiden we onze vrouwelijke charmes in de strijdt, dat wil zeggen, borsten vooruit, lipjes getuit, en hoppa, het was raak, we hadden een lift!
haha, nee, gekheid... we hebben onze charmes achterwege gelaten, maar die lift is ons uiteindelijk wel gelukt! , dus 20 minuten later waren we in Unai!

we zijn gelijk naar de slagerij van oom wiebe gegaan, en troffen daar Vanessa aan, die vroeg of we bij haar thuis wouden eten!, natuurlijk slaan we dat niet af he!
zo waren we rond half 1, in de stad, met een goed gevulde maag, en nog geen cent kwijt! haha, wat wil je nog meer als hollander? (niet dat ik er 1 ben hoor!)

daarna nog even gewinkeld, en de bus van half 4 weer naar huis genomen, op de colonie kregen we nog een lift van oom Gerrit, die ondanks dat hij een stikker met: ´ik geef geen lift´op zijn vrachtwagen heeft, ons een lift gaf!

s´avonds een film gekeken, en nu zijn Erica en ik alleen thuis, want iedereen is naar de stad!

Liefss, fernanda


  • 03 Juli 2012 - 14:23

    Mamsie:

    Hey schrijf wat vaker dan vergeet je de dingen ook niet zo snel.
    Maar ik merk aan je verhalen dat je geniet. Dikke kus snif snif van mij.

  • 03 Juli 2012 - 19:47

    Gerlinda:

    Leuk verhaaltje Fernanda! Enne, leuk spelletje he, dat ligretto!

  • 03 Juli 2012 - 20:26

    Erik:

    Hey!

    Leuk om weer van je te lezen! Jij vermaakt je daar prima volgens mij!
    Mooi weer, leuke mensen, herinneringen... Ik wens je verder minstens zoveel plezier als je tot nu toe gehad hebt! En ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Groetjes Erik

  • 04 Juli 2012 - 17:41

    Grietje Hofsink.:

    heel leuk Fernanda ,het es vadag net zo mooiweer bijna net zo als in Brasil
    h. fijne tijd daar de groetjes uit het mooie Hardenberg ,Ha ha ...

  • 05 Juli 2012 - 11:10

    Anne Jan:

    Mooie verhalen. Ben erg benieuwd wat het veschil in smaak is tussen de mandarijnen en sinasappelen die je daar eet, en die hier in de winkel liggen. Die komen toch ook uit landen als Brazilie, enz.?

  • 09 Juli 2012 - 14:04

    Jan Hofsink:

    hoe is het met je fernada daar in brazil hep je meoje weer daar dan zit je goed daar want het regent ier en weres doe ze ale maal de gereoten daar in de keloeni al daar

  • 10 Juli 2012 - 16:11

    Fernanda:

    Maamm, ik kan mijn vakantie tijd hier niet te veel gaan besteden aan internet he! en geloof me, alle hoogtepunten komen hier echt wel op hoor!

    Gerlinda, echt een geweldig spelletje! haha, lekker druk :)

    Erikkk, thanks! :D

    Anne-jan, dat wel... maar deze zijn extra speciaal, wan die hebben mijn papa en mama zelf geplant :P

    oom en tante, haha, prachtig weer hier idd! nog steeds geen regen gezien idd :), ik zal iedereen de groeten doen!

    xx

  • 13 Juli 2012 - 17:28

    Ilona:

    Fernan! Leuk om alles te lezen! Je hebt het wel naar je zin zo te horen ;)
    Geniet ervan! Dikke knuffel Iloon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Unaí

Brasil 2012

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2012

2 weken verderrr :)

03 Juli 2012

Nog geen regen gezien :) :) :)

26 Juni 2012

Al een paar dagen hierooo!

22 Juni 2012

Home!

21 Juni 2012

Morgen zit ik lekker in Brasil!!
fernanda

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 9821

Voorgaande reizen:

21 Juni 2012 - 15 Augustus 2012

Brasil 2012

Landen bezocht: