Al een paar dagen hierooo! - Reisverslag uit Unaí, Brazilië van fernanda cnossen - WaarBenJij.nu Al een paar dagen hierooo! - Reisverslag uit Unaí, Brazilië van fernanda cnossen - WaarBenJij.nu

Al een paar dagen hierooo!

Door: fernandacnossen

Blijf op de hoogte en volg fernanda

26 Juni 2012 | Brazilië, Unaí

Hallo!!
Zo, alweer een paar dagen in het mooie Brasil :)
Zaterdag ochtend zijn we rond half 9 gelijk een lekker stuk gaan wandelen op de mooie nederlandse colonie Brasolandia, en hebben we kunnen genieten van overheelijke stofwolken. Haha, en ja… dat soort dingen mis je echt als je hier niet bent! Net als pulgas en bichos de pé! Ik hoop dat ik die nog tegenkom in die 2 maanden, maar ik weet zeker da took dat goedkomt!

Daarna lekker genoten van het middageten, want ja, Mijn lieve tante Théa kan echt heerlijk koken!

S´middags zijn we naar een verjaardag van een zoon van de dominee geweest, en hebben we gelijk de meeste mensen van de Kolonie wel gezien – scheelt, als je alle knuffels en kusjes in 1x hebt gehad - , haha.

S´avonds hebben we vereniging gehad, en het was heerlijk om weer lekker portugees te zingen, en natuurlijk heb ik dan ook met volle borst meegezongen!
Daarna was er taart en koffie, en hebben we een spel gedaan in t´kerkgebouw, wat erg gezellig was!

Zondag zijn we eerst naar de kerk geweest, en hebben we de rest van de mensen gezien, begroet, gekust, geknuffeld etcetcetc…

Daarna zijn we in de stad gaan eten, en hebben we een stuk getrourd naar een ´barragem´, rond 4 uur waren we thuis, en hebben we met de jeugd van de colonie gevolleybald… mensen verwachten al gauw dat ik goed ben in sporten waar mijn lengte een voordeel is… maar ze hebben zich weer eens vergist, ik struikel over mijn eigen benen, ben bang voor de bal, en kreeg al gauw een plekje in het veld waar de bal bijna niet zou komen. Haha.

S´avonds weer naar de kerk geweest, en daarna bij Frederico een spelletje gespeeld met Débora, Raquel en Erica!

Maandag was een rustige dag… een beetje gechild ´thuis´ , en smiddags even snel bij het huis van mijn pake gekeken, die verbouwd wordt… veel tijd hadden we niet, want de eigenares kwam met tandenborstel in haar mond naar buiten rennen, en had best wel haast, haha!

Vandaag zijn Erica en ik er vroeg uitgegaan om naar de stad te gaan… want ik moest nog een jurk hebben voor een trouwerij, aangezien ik die even vergeten was, en dus geen jurkje heb meegenomen…

We zouden de bus van half 11 nemen, maar we kwamen bekenden tegen bij de halte, en kregen dus een lift naar de stad, rond 11 uur waren we er, en toen zijn we eerst een jurk gaan zoeken, - ze hebben echt mooie jurken hiero!- haha, het is alleen erg deprimerend als je je maat niet helemaal precies weet hier, en ze met 2 man aan een rits staan te trekken omdat ie ´nét´ niet sluit! Haha, maar het is gelukt, ik heb 2 jurkjes gekocht.

Onderweg kwamen we nog lang de: Colégio de carmo, waar ik een paar maanden heb gestudeerd voordat ik naar Nederland verhuisde, en Elsio de concierge even gesproken, want hij kende Erica nog wel… mij herkende hij niet geloof ik, al beweerde hij zelf van wel.

Rond 12 uur gingen we eten bij een restaurant, en ik heb mijn lievelings kaugom: trident canéla, gekocht!

Daarna nog even op bezoek geweest bij een paar jongeren die in de stad studeren, maar ook gewoon op de colonie wonen, en toen even naar de supermarket geweest.

Rond half 4 wouden we dus bus nemen om weer terug te gaan, maar we kwamen weer bekenden tegen, dus we kregen weer een lift!

Op de colonie nog even langs Juf Dees geweest, thee drinken met een Nederlandse stroopwafel, en daarna weer naar ´huis´ gegaan.

Toen heb ik maar lekker een boek gepakt, mijn mp3, en lekker hoog in een boom geklommen om daar te genieten van mijn boek :), had ik na heel veel moeite een plekje gevonden waar in normaal kon zitten, zat ik eindelijk, moest ik opeens heel nodig pissen… en ja hoor, hoppa, daar ging ik weer naar beneden… agg, heb ik toch even weer genoten van het uitzicht!

Haha, na het eten nog een leuk pakkie gevonden, die vroeger van mijm mama is geweest, even een foto gemaakt… weet je het nog mam?

Nou, dit was tot nu toe mijn vakantie :), meer fotos komen nog! Het duurt te lang om ze allemaal op de site te zetten… dus dat ga ik maar af en toe doen!

Liefs,

  • 27 Juni 2012 - 10:23

    Mam:

    Ja dat pakje ken ik nog wie had hem ooit genaaid?? Dat weet ik niet meer en hoe komtie bij tia Teia???? En wat een fantasie alweer.Dikke kus je mamsie.

  • 27 Juni 2012 - 12:40

    Fernanda:

    geen idee wie hem genaaid heeft! haha!!
    emh, die heb jij een keer uitgeleend bij een noite ridicula!
    dikke kussie

  • 30 Juni 2012 - 16:38

    Grietje Hofsink Cnos:

    Wat Leuk dat jij daar genieten kan,het is hier ook So af en toe Zomer, AI Hoophet zien wel het vas luek je vader en moeder kwamen bij ons vadag ABC

  • 05 Juli 2012 - 11:18

    Elgera:

    Die Fernanda, Heerlijk om zo je belevenissen te meebeleven.. ik zie je al in de stad met dat jurkje staan terwijl 2 man je helpt de rits dicht te krijgen..:D ik ga me ff hierbij aanmelden zodat ik je belevenissen via mail krijg. veel plezier da! liefs elgera

  • 10 Juli 2012 - 16:14

    Fernanda:

    Haha, elgera... dat was idd vrij genant :P
    leeeeeuk! :D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Unaí

Brasil 2012

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2012

2 weken verderrr :)

03 Juli 2012

Nog geen regen gezien :) :) :)

26 Juni 2012

Al een paar dagen hierooo!

22 Juni 2012

Home!

21 Juni 2012

Morgen zit ik lekker in Brasil!!
fernanda

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 9823

Voorgaande reizen:

21 Juni 2012 - 15 Augustus 2012

Brasil 2012

Landen bezocht: